Luvas, fíos, sombras… e Vicente Risco

 

Escribe Vicente Risco na columna “Horas” de “La Región” de Ourense do día 17 de xuño de 1952 das distintas técnicas titiriteiras, cunha pretensión divulgativa e unha clara intención de poñer en valor esta arte, que en Galicia era coñecida polas barracas de feira, principalmente a de Barriga Verde que non faltou ese ano a súa cita na alameda nas festas do Corpus.

Ese ano tamén estivo en Ourense o “Teatro de Marionetas del Retiro” de Madrid que representou “Chacolá y la gallina papanatas” e “Caperucita y el lobo” na Praza Maior.

(Sobre isto xa falamos en Vicente  Risco, o Lobo Feroz e Barriga Verde, neste mesmo Blog.)

 REVELACIONES

Me encuentro con una información que me entera de que en los Estados Unidos hay más de 700 titiriteros, que se reúnen una vez al año. no es que me parezcan muchos, pero el hecho de que actúen en los Estados Unidos, me regocija grandemente, porque es señal de que seguirán actuando en el porvenir.

Agradezco también profundamente a dicha información, que procede de “The Christian Science Monitor”, el hacernos saber que ” hay varias clases de títeres. Las principales son de hilos, de mano y de siluetas. Los de hilos se denominan marionetas, y se manipulan mediante hilos manejados desde arriba con las manos. Los de manos se sujetan con esta, y tienen mucho movimiento. Los de siluetas se proyectan en una pantalla con auxilio de un reflector y se manipulan mediante varillas movidas desde abajo”

Se conoce que nosotros no sabíamos nada de esto, cuando es necesario que los discípulos de Miss Eddy nos lo vengan a enseñar.

Bueno es, para que ustedes sepan lo que es el Barriga Verde y el guiñol de Retiro que actuó en la plaza y para los que recuerden el “Teatro del piccoli”, y los más viejos que hayan visto “Sombras chinescas”.

Porque escrito está: “Nunca te acostarás sin saber una cosa más”.

[…]

Vicente Risco. La Región. 17/06/1959

Advertisements

About Biblioteca Marioneta

Biblioteca especializada. Viravolta Títeres
Estas entrada foi publicada en Publicacións periódicas, Técnicas, Titiriteiros e titiriteiras coas etiquetas , , , , , , , . Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s