Manuel Rabanal e o enterro de Barriga Verde

Manuel Rabanal, catedrático de grego da Universidade de Santiago de Compostela, foi colaborador do diario “La Noche”  onde levaba a sección “Nebulosa”.

Escribía o día 14 de agosto de 1956 a propósito das festas do verán e titulaba a Nebulosa dese día: “Barriga Verde” en la… Riveira.

cabeceirariveirar

riveirarecorte

Fragmento:

[…]

Hay en el “Barriga Verde” de hogaño una conducción de un difunto y un planto de su viuda tras el cortejo fúnebre, que no desmerece en teatralidad del que organizan las hermanas del Boticario verde en “Os vellos non deben de namorarse” del clásico Castelao.

Se incorpora varias veces el cadáver y responde a las lamentaciones de la mujeruca con apartes que revelan un humor auténticamente racial y una comicidad a la que sólo le faltan unas arenas de literatura para alcanzar el rango de lo genial. Y en el cortejo –un verdadero paso costumbrista, de la misma escuela artesana de esos curas “chovendo”, de esos “o vello dos contos”, de esos “carta de Bos Aires”, etc., que pueblan infinidad de escaparates compostelanos– figuran faroles y cruz alzada, preste y monaguillo, cuatro portadores del ataúd, el muerto, accionable, en su caja, el duelo y un suficiente acompañamiento de vecinos.

[…]

O morto “accionable”, o acólito e pezas dos portadores e deses veciños pódense contemplar  na exposición “Barriga Verde, de feira en feira”, que xa se mostrou  no Pazo de San Marcos (Deputación de Lugo)  nos meses de  setembro e outubro e agora pódese ver en Santiago de Compostela, no Museo do Pobo Galego da man da Asociación Morreu o Demo  (do 11 de novembro ao 15 de xaneiro).

invitacexpo

Espectaculo

Enlace relacionado: Vicente Risco e o enterro de Barriga Verde 

Advertisements

About Biblioteca Marioneta

Biblioteca especializada. Viravolta Títeres
Estas entrada foi publicada en Actividades, Exposicións, Sen clasificar, Titiriteiros e titiriteiras coas etiquetas , , , , , , , , , . Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s